با ما تماس بگیرید

خدمات خانه هوشمند

شرکت ایمن فراز هوشمند زاگرس

دپارتمان شرکت ایمن فراز هوشمند زاگرس به عنوان یکی از اولین شرکت های ایرانی در زمینه هوشمندسازی کار خود را آغاز کرد. ماموریت ما در شرکت ایمن فراز هوشمند زاگرس تمرکز بر نیازها، انتظارات و پیشنهادات مشتریان است.

پست های اخیر

خدمات خانه هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی تصور ما از دنیای اطرافمان با تغییرات زیادی بالاخص در چند دهه اخیر مواجه شده است، شاید تا همین چند سال پیش صرف ساخت یک ساختمان مجلل با بهترین متریال به تنهایی یک ویژگی شاخص بشمار می رفت ولی امروزه ساختمان ها چیزی بیشتر از آهن و فولاد و سنگ هستند. 

در دنیای شگفت انگیز اینترنت اشیا ما توقع تعامل با همه چیز راداریم. توقع هیچ تاخیری را نداریم، آساسنور سریعا باید برای ما مهیا باشد و بمحض ورود درب خانه با دیدن چهره ما باز شود و سناریوی خوش آمدگویی خانه بطور هوشمند اجرا شود، پرده ها باید بدانند چه موقع باز و بسته شوند و دمای منزل همیشه روبراه باشد. هنگام شام و استراحت باید سیستم های صوتی و تصویری به موقع عمل کنند و وقتی به آینه نگاه میکنیم باید آخرین وضعیت تندرستی ما را اعلام نماید و سر صحبت را با ما باز کند و از آخرین اخبار روز ما را مطلع نماید.

خدمات خانه هوشمند
خدمات خانه هوشمند

باید کودک خود را همیشه از طریق گوشی همراه خود ببینیم و از وضعیت ایمنی کامل منزل وقتی حضور نداریم مطمئن باشیم. حیوانات خانگی ما غذاده های هوشمند تغذیه شوند و نبود ما را در خانه حس نکنند. دستیاران صوتی هم همیشه گوش به فرمان اند که آخرین دستورات ما را اجرا کنند شاید که حوصله کار با نرم افزار گوشی را نداشته باشیم.

تمامی این دستاوردها بصورت پروژه های روزانه در سطح کشورمان توسط مهندسین جوان شرکت خانه هوشمند آرمینا در جریان است و ما سعی بر بروز نگه داشتن خود با آخرین تکنولوژیهای کاربردی داریم.

در این قسمت سعی بر توضیح آپشن های مختلف را داریم و با توضیحات اجمالی از خدمات خانه هوشمند سعی در ساختن نمایی کلی هستیم.

کنترل سیستم روشنایی:

شاید شروع ترسیم ما از یک خانه هوشمند با کنترل سیستم های روشنایی آن گره خورده باشد زیرا که مهم ترین ارتباط ما با روشنایی منازلمان میباشد. به سه طریق می توان این مهم را پیش برد، استفاده از کلیدهای لمسی که خود دارای تنوع بالایی هستند و می توان بجای کلیدهای سنتی آنها را استفاده نمود اولین راه حل بنظر میرسد. حال به اختصار این سه روش را معرفی می نماییم.

  • کلید لمسی: 

کلید لمسی برای مقاصد مختلف استفاده می شوند، بعنوان مثال کلیدهای هشت پل برای هال و پذیرایی و کلیدهای ۴ پل برای آشپزخانه و سه پل برای اتاق های خواب راه حل خوبی بنظر می رسد.

خدمات خانه هوشمند
خدمات خانه هوشمند

برای سرویس های بهداشتی هم کلیدهای مخصوص طراحی گردیده و حتی امکان دیم کردن هم در فضاهای مورد نیاز میتوان استفاده نمود. ظاهر شکیل و زیبا و رنگ بندی متنوع بهمراه هوشمندی لذت استفاده آن را دو چندان می کند.

  • ماژولهای مبدل کلیدهای سنتی به هوشمند:

در ساختمان هایی که نیاز به حفظ کلیدهای سنتی داریم و صرفا می خواهیم آنها را هوشمند کنیم و از طریق نرم افزار به آنها دسترسی داشته باشیم و یا از راه دور کنترل کنیم، استفاده از ماژولهای مبدل سنتی به هوشمند که پشت کلیدهای سنتی نصب می گردند راه حل خوبی بنظر میرسد.

  • ماژول رله ای ۴ کانال:

برای کنترل روشنایی محوطه در پروژه هایی که باغ و آلاچیق تعریف شده و یا محیط هایی که علاقمند نیستیم در آنها کلید استفاده نماییم، انواع رله ها در تابلو برق به کمک ما میرسند. رله های تک کانال، دو کانال و ۴ کانال درون تابلوی برق نصب می شوند و از روی نرم افزار به کنترل سیستم روشنایی میتوان پرداخت.

کنترل سیستم سرمایشی/گرمایشی:

بنا بر تنوع سیستم های مورد استفاده دو راه حل کلی می توان پیشنهاد نمود

I. استفاده از ترموستات هوشمند:  

در پروژه هایی که سیستم گرمایش از کف داریم و یا پکیج کار شده است و می توان فرمان به جعبه کلکتور(که نقش تقسیم آب گرم را بر عهده دارد) و یا ساختمان هایی که فن کویل دارند و  چیلر و مینی چیلر آنها را تغذیه می کنند، استفاده از ترموستات هوشمند بهترین راه حل هست.

ترموستات هوشمند در مدل های لمسی و غیر لمسی و رنگ بندی متنوع عرضه می گردد و امکان کنترل سیستم بصورت دستی و یا از طریق نرم افزار را دارند و در صورتی که ساکنین واحد بخواهند از طریق اینترنت وراه دور می توانند به کنترل کامل سیستم بپردازند.

II. استفاده از کنترلر مادون قرمز:

جهت کنترل اسپلیت ها و ترموستات های نصب شده غیر هوشمند در واحدها می توان از کنترلر مادون قرمز استفاده نمود. این دستگاه کلیه فرامین ریموت را درون خود ذخیره می کند و کافیست آن را در محلی که سیستم سرمایشی/ گرمایشی نصب شده است قرار دهید تا بتواند با ارسال فرامین به کنترل آن بپردازد.

کنترل سیستم های صوت و تصویر:

دیگر نیازی به داشتن انبوهی از ریموت کنترلرهای مختلف و نگه داشتن آنها ندارید کافیست برای کنترل تلویزیون، سیستم پخش موسیقی، دی وی دی پلیرها ، رسیور و… یک ماجول کنترلر مادون قرمز را روی میز تلویزیون و یا در منطقه ای نزدیک به آنها قرار دهید تا بتوانید از روی نرم افزار به کنترل کامل آنها بپردازید.

این ماجولها کدهای ریموت ها را بصورت کامل درون خود ذخیره دارند و هنگامی که شما از روی نرم افزار صدای تلویزیون را کم و زیاد میکنید و یا کانال را تعویض می کنید سریعا فرامین را منتقل مینمایند.

خدمات خانه هوشمند
خدمات خانه هوشمند

قفل درب دیجیتال:

آیا تابحال شده یکی از نزدیکان  پشت در خانه منتظر بمانند تا شما برسید و فکر کرده باشین که خوب میشد اگر میتونستین ایشان را بدرون منزل از راه دور هدایت کنید؟ 

نگهداری و حمل کلید آپارتمان و یا جا گذاشتن آن همواره یکی از دغدغه های ما میباشد. امروزه در خانه هوشمند با استفاده از قفل های دیجیتال این امری میسر و راحت شده است . کنترل از راه دور این قفل ها از طریق اینترنت یکی از بهترین مزیت های این قفل ها میباشد. همچنین شما می توانید با اسکن صورت خود، اثر انگشت و یا کارت های لمسی درب را باز نمایید.

پرده برقی هوشمند:

باز و بسته شدن پرده ها همزمان با طلوع و غروب آفتاب تجربه لذت بخشی از خانه هوشمند در پی دارد. همین طور میتوان برنامه زمانی به پرده ها داد و یا از طریق نرم افزار ویا کلید لمسی به کنترل پرده برقی پرداخت. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *